CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 14, 2011

..:: Happy Birthday Pare ::..

Semoga Persahabatan kita sentiasa diredhai Allah... 
As'salam...
Untuk kali ni, saya nak wat entry istimewa untuk seorang sahabat merangkap mak sedara. mwahahaha...
Ok. Sebelum tu, meh saya nak explain apa itu 'pare'. Pare ni dari bahasa tagalog; Filipina yang bermaksud sahabat atau teman. (kalau silap, sila *ignore*) hehe..  Saya & bff menggelarkan diri sesama sendiri sebagai 'pare'. Nampak mesra bukan? hehe.. Tapi, skrg kami da agak jarang guna perkataan 'pare' ni cuz lama dah tak jumpa. miss u all.. ):
 Berkenaan dengan si dia yang meraikan hari kelahiran hari ini, 14April2011, nama dia 
FITRIANI BT SUDDING. (amek ko.. siap huruf besar g.. ) haha.. Kami biasa panggil dia DIDINK laa.. cuz ada sejarah di sebalik semuanya. malas nak cerita, panjang sgt. hehe.. Berumur 21 tahun laa sebab dia lahir tahun 1990. Orangnya chomey laa jugak tapi saya lagi chomey. (ok, *ignore* lagi sekali statement itu.) hehe.. Kami ni kira da kenal lama sangat-sangat iaitu dari zaman mama kami masih mengandungkan kami lagi. Percaya tak? (Sila jgn percaya) sebab kami kenal seawal di bangku sekolah tadika bukan sejak dari perut ibu. haha.. Dia ni boleh dikira laa jugak sebagai MAK SEDARA kepada saya kerana mak bapa dia kalau dilihat dari segi keturunan keluarga, saya adalah cucu kepada mak bapa dia. So, dia ni MAK SEDARA saya la. mwahaha.. MAK SEDARA muda.. auwww.. haha..

Taadaa.. MACIK SEDARA a.k.a BFF saya yg befday harini..
Hah! itu laa gambar dia. Chomey kan? (saya tetap yg TERchomey) *ignore*.. haha..
Gambar ni da lama. tahun 2007. Area playground kat kwsn rumah saya. 
BFF saya ada 6 ekor semuanya. OoOopss.. 6 orang laa.. Toing.. toing.. hehe.. Kami da lama kenal since form 2. ada gak yang da kenal since sekolah rendah & sejak dari perut ibu; macik sedara saya. hehe..
Memperkenalkan BFF saya.. taaadaaa...
1) Fitriani Sudding
2) Fitriani Hakim
3) Katijah Rospin
4) Shermalyn Abdu Rasbin
5) Rozita Utuhani
6) Nurajijah Ahmad Sattar
(betul tak aku spell nama korang wei?? mesti betul kan??? hehe..)

Sesungguhnya, saya sayang korang berenam wahai kedot2 ku semua.. hehe..
Saya taw, korang pun sayang dengan kawan korang yg chomey ni kan? hehe.. 
Ok2, jom review gambar2 lama. (sila *ignore* muka huduh ye..)
lupa da nama kem ni. yg pasti kami bertujuh. yeay..
Kem Islam Kundasang. Entah tahun bila entah.
Tinggi-tinggi gunung kinabalu, tinggi lagi sayang sama kamu.. (:
During hari raya. Kalau x silap 2007. Kasyoot kami pattern lebi kurang je. (n_n)
Eh~ silap upload. takde kena mengena dgn BFF.. lalalala
Dulu, kami nyanyi nasyid pun berenam gak. hehe... nasyid tu.. pergghh...~~

Ok, demikian saja gambar2 yang sesuai utk kita review. Kalau tunjuk lagi banyak, alamatnya pengsan laa anda-anda semua. hahaha... (nada risau yg fake..~~) 

Doakan persahabatan kami kekal selamanya. (n_n) Tiada insan yang dapat menggantikan korang berenam. We had been through so many things together. Joy, Laughter, Sad, cry, Smile and so on. Let the memory always be there for us to remember. Keep smiling 'pare'.. bff forever.. ^_^

Khas untuk Didink kedot. Sayang ko kedot.. hahaha

p/s: Persahabatan itu indah sekiranya disemai dan dijaga seperti Cinta... (n_n)

2 comments:

  1. zaman2 aku alim bha ney..hahahaha.. terharu aku.. entri psl our frenship berkurun sdh d draf aku tp x pndai siap2..adeh.. luv u bestie =)

    ReplyDelete
  2. kathy: hehe.. kebetulan bah ni bfday c didink.. so aku tpikir maw wat entry sal dia..tmasuk plak sal bff d cni.. terLink kono..:p luv u too.. ;)

    ReplyDelete

143 Budak Hitam bagi komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...