CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 4, 2011

.::Saya & Haiwan Kesayangan saya::.

Nama kucing chomey saya ni JOJO...^_^
As'salam.. 
Kali ni saya wat entry baru sebab nak join contest yang dianjurkan oleh mr.aryl..
http://carutankarutaryl.blogspot.com
Kalau anda semua berminat nak join, klik laa link tu..:)

Bercerita tentang haiwan kesayangan saya, beliau merupakan seekor kucing.. hehe.. rasanya da masuk 3 ke 4 tahun Jojo ni duduk bersama saya dan keluarga saya..:) kiranya, susah senang dikongsi bersama Jojo ni.. bezanya, Jojo ni haiwan.. so, dia tak dapat nak luahkan perasaan dia kat kita.. Ermm.. Bagi saya, Jojo ni sangat bijak.. Kalau lapar, dia reti nak mintak.. kalau haus, dia reti minum sendiri.. dan paling best tu, kalau nak buang air besar ke air kecil ke, Jojo memang tak akan sepah2 kan najis dia.. Jojo taw kat mana dia sepatutnya nak buang najis tu semua.. bijak kan Jojo saya ni?? (n_n) 
Dari segi karakter fizikal, Jojo ni agak gempal dan berisi berbanding kucing-kucing lain yang ada kat kawasan sekitar rumah saya.. hehe.. mana tak nya, kerja Jojo ni kalau tak makan, tidur, melepak.. ish3.. Jojo ni ada 2 je jenis warna kat badan dia.. ada warna hitam & putih... perggh... 
Jojo seperti zebra kan?? hehe.. 
Lagi satu, Jojo ni sangat reti berposing tatkala kamera di acukan ke arahnya.. cewah.. ada pulak mcm tu ye.. hehe.. betul.. Saya tak tipu..:) Jojo ni pun, demand sikit taw.. kadang2 tu, dia tak nak tidur kat atas lantai je.. Mesti nak share katil dgn kitorang.. So, kalau waktu malam tu, memang kami adek-beradek biasa da tidur dgn Jojo ni.. Chomey kan?? (^__^)
Ok, jom kita review gambar2 Jojo pula..
Jojo & kucinbucuk saya...(^_^)
Jojo yang suka landing di mana2 je asal dia rasa selesa..:)

Patung saya menjadi mangsa tempat Jojo nak landing..
Meja solek saya yg semak dan sempit pun Jojo nak gak landing.. aiie....

Dulu saya da kura-kura kecik.. Tapi skrg da xde..T_T
Mr.Aryl kata, saya kena komen blog dia kalau nak join contest.. So saya komen ye.. ermm.. Blog dia agak lawa.. Saya suka part banner kat atas sekali tu.. banner yg ada Mr.Aryl duduk sorang2 and title
PABILA MINDAKU BERBISIK.. such a nice title..^_^ kat mana la agaknya dia take pic tu? ok2.. saya tak nak komen banyak sebabnya saya pun baru lagi dalam dunia blogging ni.. So, Mr.Aryl & blogger2 lain silalah beri tnjuk ajar..:)


saya nak tag kwn2 saya.. hehe.. 
1) http://ciksiraplaici.blogspot.com
2) http://tinta-moden.blogspot.com
3) http://cahayapelangie.blogspot.com

Thats all for the story of my Jojo chomey n me.. hope u guys njoy reading this entry.. Tq..( n_n)
:: I LOVE JOJO ::

 P/s: Kepada mr.aryl, bagi saya menang taw! hehe.. thanks cuz organize peraduan ni.. saya suka..^_^

2 comments:

  1. thanks join~~

    btw, gambar tu sy amek kat satu bangunan tinggal kat jalan cochrane~

    baca ni
    http://carutankarutaryl.blogspot.com/2011/02/hari-yang-gila.html

    hehe~~

    ReplyDelete
  2. aryl: oow.. jalan cochrane?? i dunno..(o_0) hehe.. tapi, mmg nice..:) i like it.. ^_^
    sape yg snap?

    ReplyDelete

143 Budak Hitam bagi komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...