CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 14, 2011

~~ Bakti Siswa ~~

Ni Banner khas utk program BAKSIS tooo..^^
As'salam.
                           Seperti biasa, sebelum memulakan cerita, saya kenalah beri salam..^^ ok, kali ni, saya nak cerita pasal BAKSIS.. kawan-kawan yang duduk dkt ipta, mungkin akan tahu serba sedikit pasal BAKSIS nie.. besh taw kwn2..!! rugi woo kalau tak join..:) sebabnya, saya da pernah join sekali, dan ianya merupakan salah satu memory terindah sepanjang hidup saya.. 
                           Nak dimulakan cerita, Baksis kitorang ni bertempat nuh kat kg.tengah, jeniang, kedah.. kan da tunjuk kan dekta banner tu.. hehe.. ermm.. kami sampai di sana dlm pukul 10pagi kot.. kami disambut dgn senyuman dari pihak penduduk kampung.. mulanya rasa mcm sengal je ikut Baksis ni kan.. tapi, bila korang da pegi & dapat family angkat yg besh2 (* mcm saya!! hehe..) confirm korang xkan menyesal punye..^_^
Ni la MC yg chomey2 toooo... hahaha

                       Cerita pasal tentatif program, kami duk kat kg tu dalam masa 3 hari.. mcm2 xtvt kami buat dgn penduduk kampung.. masa baru sampai, kami adakan majlis perasmian.. dan saya telah menjadi pengacara majlis atau org pute biasa kata MC pada majlis perasmian tu.. wpun tak perfect, tapi i oredy tried my best..^^ then, kami d pecahkan mengikut keluarga angkat masing2.. ada 18 rumah keluarga angkat yg ada utk 39 org peserta (* kalau saya x silap arr..) 
Nak disambungkan cerita pulak, saya mendapat keluarga angkat yg sangat baek punye...^^ SAYA SYG FAMILY ANGKAT SAYA.. hehe.. nama ayah angkat saya ayah Hassan.. org kg & kengkawan saya ada yg panggil dia ayah & ada jugak yg panggil dia Pak Su Hassan... Dia memang 100% X 100% baek...^_^
dalam rumah tu ada ramai org sebenarnya, tapi anak2 ayah hassan ni da berkahwin & duk menetap kat tempat laen.. yg bongsu n belom berkawen pun tinggal sorg iaitu Pak Su a.k.a Hasanal Bolkiah a.k.a abg usu a.k.a Pak Nan.. hahaha.. banyak kan nama dia?? ish3.. orgnya baek..^^ lepas tu kan, yg besh nya, ada cucu ayah hassan ni nama afi, kira mcm anak sedara saya laa.. hehe.. dia ni, ntahlaa knp bole TERsangat laa suka kat saya ni sampai dia mai habaq kat mak dia yg dia nak jadikan cheq ni MAKWE dia.. haha.. chomey2.. jgn TERsilap ye.. Afi ni baru 4 tahun..^_^  hehe.. keluarga ayah hassan ni usahakan perusahaan kerepek pisang & belakang rumah dia banyak herba2.. pahit! manis! masam! & mcm2 ada laa...:) saya senang + bahagia dok kat rumah tu 3 hari.. rasa mcm dilayan seperti anak angkat, eh! anak menantu..eh! anak kandung laa wei.. hehe.. 
Ni laa afi.. cweet heart saya...^__^ chomey kan...
Gambar yg ada d dinding rumah ayah..^^

mereka chomey..<3

sis maryam from somalia who sit 2gether with me..:)

ermm.. berdasarkan gambar2 itu, terserlah laaa betapa bahagia saya join baksis ni.. hehe.. korg yg x pernah join, patut join taw...^^ x rugi pon.. huhu.. yg pastinya, ianya menjanjikan memory cweet2 mcm yg saya dapat..:) 
Nak tambah cerita lagi, kitorang pon pergi laa berkunjung ke sekolah menengah kebangsaan tunku sulong utk sesi motivasi bersama pelajar form 6 sekolah tu.. mula2 rasa gugup gak laa cuz nak jumpa dgn form 6 tuu.. taw2 la kan form 6.. ada yg keras kepala (* mcm saya dulu2.. haha..) Tapi, bila program da mula, & sesi suai kenal da start, rasanya budk form 6 sekolah tu TERsangat laa baek..^^ ok kot dorang tu.. dgr kata lagi.. hehe
hah.. ni laa d antara barisan fasilitator yg p sekolah tu..^^ we are the red teams!! ahaks..
nilaa saya c perosak lagu! haha.. menYUMBANG kot...:p
Lupe nak cerita, malam sebelum tu, ada malam kebudayaan yg dijalankan.. nak dijadikan cerita,ada mcm2 persembahan mlm tu.. termasuk persembahan dari saya..T_T Rasanya saya wat persembahan lawat kot instead of performing a song..T_T huarrghh.. Rasa sangat terok je saya nyanyi mlm tu tapi org lain kata ok laa besh laa.. tifoooo ke apa dorg ni.. haiiishh... Ciap nyanyi lagu kurik kundi kot.. mwahaha.. kecian CT.. rosak lagu dia dsebabkan saya..:p ermm...
Then, petang sebelum tu kitorang ada laa wat sukaneka kat padang skola rendah jeniang.. mcm2 aksi ada.. lucu pon ada.. hehe.. & mcm2 sukan rakyat yg biro xtvt da rancang utk dijalankan petang tu bersama penduduk kampung..:)
cuba cari budak paling chomey! hahaha

nice kan pic yg ni?? ^__^

Kami smua... penat~~~

Hera my rumet n my beshfren fiera ambal.. hehe

tarek jgn tak tarek!! can u all see me?? lalalala 
ok.. kemudian, saya nak tunjuk pula keluarga angkat saya kat kg ni..^^ depa semua ni sangat baek.. cheq syg depa smua ni.. hehe.. 
Sebelum berangkat pulang...

Family portrait..^_^

Inila ayah angkat saya: Ayah Hassan a.k.a Paksu Hassan
ok.. Rasanya da panjang sgt daa saya cerita pasal baksis ni.. sebabnya, saya njoy sangat2 dgn program ni.. 3 hari 2 mlm rasa x cukup je kalu difikirkan.. xpe, len kali cheq mai sendiri noh kat kg tu.. haha..
 Lastly, saya nak show gambaq besh2 yg sempat d amek spjg program ni.. Enjoy yaa...:)
Nama dia pakSu Nan..saya ada cerita kat atas tuu.. anak ayah hassan yg bongsu..:)



Saya syg mereka berdua ni... ^_^













No comments:

Post a Comment

143 Budak Hitam bagi komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...